Jaké potraviny obsahují antioxidanty?

Antioxidanty jsou pro naše tělo důležité. Naše tělo a zdraví závisí na rovnováze mezi antioxidanty a volnými radikály v těle. Volné radikály se tvoří například kouřením, špatnou stravou, stresem, špatným ovzduším apod. Volné radikály narušují buněčnou membránu a DNA, což může způsobit vážná onemocnění. Antioxidanty jsou naopak pro naše zdraví prospěšné a chrání buňky před volnými radikály. Proto je důležité tělu dodávat dostatek antioxidantů a předejít tak onemocnění a zajistit si zdraví. 

Jak získat antioxidanty? V jakých potravinách najdeme nejvíce antioxidantů? To vše se dozvíte v dnešním článku. 

Tmavá čokoláda

Tmavá čokoláda obsahuje antioxidanty

Toto ocení každý, kdo miluje čokoládu. Avšak pozor na to, jakou čokoládu koupíte. Pokud vám jde o vysoký zdroj antioxidantů, sáhněte poté, která má vysoký obsah kakaa. Pokud myslíte na své zdraví, nekupujte si slazené čokolády, ale hoďte do košíku čokoládu hořkou s vysokým obsahem kakaa. 

Nemusíte jíst každý den celou tabulku čokolády. Stačí si dopřát kostičku, dvě. 

Ve 100 g čokolády najdeme až 15 mmol antioxidantů, což je více než například u borůvek. 

Zelený čaj

Kvalitní zelený čaj je také skvělým antioxidantem.

Má tu výhodu, že po zeleném čaji nepřiberete a můžete si částečně díky němu nahradit pitný režim. Pokud vám nechutná čistá voda, připravte si studený zelený čaj a pijte ho během dne. 

Nezapomeňte však na to, že také zelený čaj obsahuje kofein, takže pokud jste citliví na kofein, nekonzumujte ho ve večerních hodinách. 

Zelený čaj může být silnější antioxidant než vitamín C. Vybírejte však kvalitní čaje, nejlépe sypané. 

Pekanové ořechy

Pekanové ořechy dodají vašemu tělu také dostatek antioxidantů a řadí se mezi potraviny bohaté na ně. 

S ořechy je však potíž, že při konzumaci 100 g ořechů se můžete vyšplhat až na kalorický příjem okolo 600 kalorií, což může být problém, pokud se snažíte shodit kilogramy navíc. Pokud však přihodíte do svých jídel pár gramů ořechů navíc, svou snahu za lepší postavou nezničíte, ale tělu dodáte potřebné antioxidanty. 

Pekanové ořechy obsahují až 10,6 mmol na 100 g. 

Borůvky

Borůvky jsou označované jako nejbohatší ovoce na antioxidanty.

Navíc jsou borůvky nízkokalorické, takže jich můžete sníst větší množství a váš kalorický příjem se téměř nehne. Obsahují nízký obsah sacharidů a kalorií, ale jsou bohaté právě na antioxidanty.

Borůvky obsahují 9,2 mmol na 100 g. 

Jahody

Podobně jako borůvky, také jahody jsou silným antioxidantem, avšak už mají výrazně méně podíl antioxidantů na 100 g než-li borůvky.

Opět se jedná o nízkokalorické ovoce, které obsahuje málo sacharidů a hodí se do diety. 

Na 100 g jahod připadá 5,4 mmol antioxidantů. Jahody mají sice téměř o polovinu méně antioxidantů než-li borůvky, avšak opět se řadí mezi ovoce bohaté na antioxidanty. 

Maliny

Maliny obsahují antioxidanty

U bobulovitých plodů ještě zůstaneme a je nutno zmínit také maliny. 

Maliny jsou také bohaté na antioxidanty a řadí se hned na třetí příčku. 

Ve 100 g malin najdeme 4 mmol antioxidantů. Což z malin dělá další ovoce bohaté na antioxidanty. 

Mohlo by vás také zajímat: Letní detox: Okurková limonáda

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *