Jak začít běhat rychleji?

Každý běžec, a to ať už rekreační či profesionální, by chtěl umět běhat rychleji. Ale jak začít běhat rychleji? Odpovědí vám budiž následující řádky, které v sobě ukrývají užitečné informace, jež by i vám měli pomoci ve snaze běhat rychleji. 

Dbejte na techniku  

Klíčem k rychlejšímu běhu je nacvičení správné běžecké techniky. Ta by měla vypadat následovně:  

  1. Horní část vašeho těla by měla být propnutá, ale uvolněná.
  2. Dopadat byste měli na celé chodidlo, nikoliv na špičky či paty.
  3. Chodidlo by při dopadu mělo být co nejvíce pod vaším bokem. 
  4. Ruce by se měly houpat dopředu a dozadu, ne ze strany na stranu, a to v úhlu maximálně 90 stupňů. 

Nezapomínejte sprintovat 

Určitě jste někdy viděli profesionální běžce, jak se před závodem rozcvičují tím, že dělají krátké sprinty. Nevynechávejte je z tréninku ani vy, tyto sprinty (ideálně 8 až 12 s délkou mezi 50 a 200 metry) totiž pomáhají zlepšit techniku zrychlení. 

Kupte si kvalitní běžecké boty 

kvalitní běžecké boty
Kvalitní běžecké boty jsou základ

Do kvalitních běžeckých bot se rozhodně vyplatí investovat. Doporučujeme vám si zakoupit, co možná nejlehčí pár, protože menší hmotnost bot častokráte umožňuje i rychlejší běh. Rozdíl je patrný zejména u delších tratí, kdy vám kvalitní a lehká obuv umožní stlačit výsledný čas až o několik vteřin. 

Objevte kouzlo běžeckého pásu 

Běžecký pás, tím že se točí v protipohybu, pomáhá s odrazem nohy při běhu, takže je na něm ve skutečnosti o něco snazší běžet rychleji než na atletické dráze či asfaltové cestě. Navíc máte možnost pouhým otočením knoflíku zvýšit tempo, což vám dosti pomůže ve snaze stát se rychlejším běžcem. Jen je třeba si dávat pozor na pády, běžecký pás chyby neodpouští.   

Vyzkoušejte intervalový trénink 

Jak začít běhat rychleji?
Jak začít běhat rychleji?

Chtěli byste běhat rychleji? Tak rozhodně vyzkoušejte intervalový trénink. Běh a aerobní cviky prováděné střídavě při vysoké a nízké intenzitě pomáhají budovat nejen rychlost, ale dokonce i vytrvalost. A aby toho nebylo málo, tak intervalový trénink pomáhá spalovat velké množství kalorií, tudíž je vhodný i při snaze zhubnout. 

Naučte se správně dýchat 

Při rychlejším běhu k dýchání používejte nos i ústa, jen tím totiž dosáhnete maximálního množství kyslíku ve svalech, díky čemuž dokážete běžet nejen rychleji, ale i déle. Zkuste také dýchání do břicha, ne do hrudníku, nebudete se tolik zadýchávat. 

Neustále se dívejte dopředu 

Při pohledu dolů na nohy nebo během otáčení hlavy, abyste se podívali, co se děje za vámi, můžete ztrácet drahocenný čas a rychlost. Namísto toho se zaměřte na to, co je přímo před vámi, ideální je svůj pohled upřít do vzdálenosti asi 10 až 20 metrů od místa, kde se nacházíte. 

Věříme, že se vám článek Jak začít běhat rychleji líbil, a pomůže vám ke zlepšení vašich výsledků!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *